вторник, 10 септември 2013 г.

Как да организирате перфектно вашата сватба

Всички младоженци искат сватбеният им ден да протече перфектно - без неприятни изненади, всичко да е красиво, гостите да се забавляват... 
За да се случи всичко по начина, по който си го представяте е необходимо няколко месеца предварително прецизно да планирате Големия Ден, като се опитате да предвидите какво, кога и как точно ще се случи, за да избегнете неприятните изненади и за вас и вашите гости да остане да се насладите на един красив празник. 
Няколко са нещата, на които да обърнете внимание:
1. Изберете внимателно датата - нека тя бъде свързана със специален за вас ден, но се съобразете и с вашите гости. Най-удобни като ден са събота и не толкова неделя, защото на следващия ден всички са на работа, ще бързат да се приберат, да си починат и да се подготвят за работния ден. Ако се спрете на почивни дни - може част от гостите ви да отпаднат, защото са планирали по-дълга почивка и пътуване.
2. Поканете навреме гостите си. Дайте им възможност да ви включат в плановете си, особено ако организирате събитието през летните месеци, когато повечето хора планират своята отпуска. 
3. Запазете ресторанта рано. Обикновено всички организират сватбите си по едно и също време и има вероятност ресторанта, който сте харесали да е вече резервиран. За да не правите компромиси с неща, на които държите едно от първите неща, които е добре да свършите е да обиколите и да изберете Вашият ресторант.
4. Запазете обреден дом и църква. След като сте се спрели на ресторант запазете час в обреден дом (или ангажирайте обредно лице за изнесена церемония) и църква. При една добра организация всички "дестинации" ще са в удобна последователност и ще избегнете излишно обикаляне и евентуални затруднения за вашите гости(особено ако са гости на града и не го познават). Ще спестите време, което може да оползотворите в снимки например.
5. Изберете фотограф, видеооператор и DJ. Аналогично с ресторанта и при тях е добре да изберете навреме, за да имате максимален избор, без да се налага да правите компромиси. Подизпълнителите са много важни, защото от тях зависи: 
1) от фотографа и видеооператора - дали ще останат хубави спомени от Вашия Ден(снимки, филм); 
2) от DJ дали ще направи един весел празник, на който всички ще се забавляват.
6.Изберете тема и стил на сватбата. Помислете за вашата цветова комбинация, символ и/или тема, която да обедини всички декоративни елементи на сватбата (покани, тейбъл картички, подаръчета, украса...). По този начин всичко ще е стилово издържано и няма да има неподходящи елементи/цветове на неподходящи места. Ако не успявате да се справите, винаги може да се консултирате със специалист - с малко професионална помощ ще откриете Вашата точна стилова комбинация и ще избегнете евентуални грешки при декорацията.
7. Планирайте добре времето. Обмислете внимателно какво точно искате да се случи в Деня и кога. Винаги оставяйте някакъв толеранс/резерв от време, който да поеме евентуално забавяне или нещо, което е изникнало в посления момент (непредвидена ситуация). Разполагайки с достатъчно допълнително време ще можете да се справите с всичко и въпреки това да имате възможност да сте спокойни (което е най-важното) и да се насладите на Деня си. Ако не знаете кой ритуал колко време би отнел (за да планирате прецизно) може да се консултирате със специалист - въз основа на практиката си, той ще ви ориентира много точно какво време ви е необходимо, дори ще помисли за неща, които са ви убягнали или просто не знаете, че ще се случат. Това е най-тънкия момент при организацията, защото дори и всичко да е красиво и изпипано, при една лоша организация, не добре планирано време, в гостите ще остане неприятно усещане като цяло. На никой не би му било приятно да бърза или да закъснее и да изпусне ритуал; или в последния момент да се окаже че има прекалено много свободно време до момента, в който трябва да отиде в ресторанта например; или пък да не успее да намери своето място на масата, да го вдигат и местят...Особено за настаняването планирайте добре - осигурете необходимото време(зависи от броя гости) и хора, които да посрещат и настаняват гостите или достатъчно добра схема, с която всеки гост бързо и лесно да намери своята маса; тейбъл картички с имената на гостите, за да могат веднага да намерят своето място. 
8. Изберете и купете предварително всичко. Не оставяйте нищо за посления момент. Избраната от вас тема на сватбата и цветове много лесно би ви насочила какво да изберете като стил за аксесоарите (бутилки, чаши, кошнички...). 
9. Подгответе всичко предварително. Имайки вече прецизен план-график за Деня, ще можете лесно да разпределите всичко, което ще ви е необходимо за отделните ритуали (обреден дом, църква, ресторант...). Деня преди сватбата окомплектовайте необходимите ви неща в отделни торби и инструктирайте някой, който да знае къде какво има; за къде ще е необходимо; какво точно трябва да извади и после да прибере. По този начин, ще се подсигурите, че всичко ще мине по план, без да се занимавате вие (реално няма да имате време и възможност) и няма да се притеснявате и да се връщате, че нещо е забравено или не е прибрано впоследствие. Ако не е искате да ангажирате близки хора, с което да ги лишите от присъствие на ритуалите, може да наемете професионалист, който да се погрижи за всичко, включително да посрещне и настани гостите и да ви отмени като домакини на събитието. Така вие ще сте спокойни, че има кой да реагира в евентуална кризисна ситуация, ще имате повече време за снимки и да обърнете внимание на гостите си. Изобщо, да се насладите пълноценно на празника си. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар